Velma kelly och tillit till män

Min tillit till män försvann den dagen jag såg min pappa första gången och det innebär att det var samma dag som jag kom ut ur min mamma.
Jag kommer ihåg att min mamma berättat att min pappa inte brydde sig om mig när jag väl kommit tilll denna lustiga planet, han ville inte pussa eller krama och knappt röra mig.
Dom första åren då jag levde med honom fick jag alltid höra att jag var äcklig, dålig och inte bra på någonting.
Sedan utvecklades det till att han valde att favorisera min broder och älska honom för att han var en pojke.
Men jag var envis och stark och det var väldigt jobbigt för honom och tillslut valde han att slå sin enda dotter.
Varför? Förmodligen var han är en man och behöver makt bekräftelse.
Min mamma förstod aldrig riktigt vad som pågick eftersom om man lever i  ett sådant förhållande blir man hypnotiserad.
Droppen var den dagen han framför ögonen på mig och min bror misshanlade min mamma och tänkte strypa henne till döds.
Någonstans stannade han upp och slutade och kastade ut oss på gatan.
Detta var vändpunkten för min mamma och av rädsla fick vi fly till min mammas hemland.
Sedan dess har jag aldrig haft kontakt med min pappa förutom en gång då han berättade vilka hora min mamma var och att han önskat att alla svenskar vore döda.
Så med andra ord önskade han sina barn döda.


Nästa svin jag stötte ihop med var min systers pappa.
Jag och min bror var överlyckliga att äntligen hittat en fadersgestalt och någon som vi kunde se upp till.
Ibland tog han hand om oss själva och visst såg vi konstiga saker som man inte borde hålla på med framför ögorna på ett barn. Vad visste jag då. Det enda som betydde var att vi äntligen hade en pappa och mamma var lycklig igen.
Tillslut blev min mamma gravid och det var då det nya helvetet började.
Fader nr 2 försvann allt oftare och ibland såg vi inte honom på flera veckor.
Den dagen då hans första barn, min syster kom till världen var inte ens med vid förlossningen, han valde att fest a istället. Sedan fortsatte hans festande, han var konstant full och brydde sig varken om min mamma eller min syster.
Tillslut valde mamma att bryta upp med honom och jag kom ihåg den dagen.
han kom hem till oss galen och arg. Slog upp dörren, skrek och slog min mamma.
Jag ringde polisen och idag har han besöksförbud och får inte komma oss närmare än 25 m.

Inte nog med de två ovanstånde saker som jag berättat om så har jag en kusin som är 6 år äldre än mig.
jag kommer ihåg när vi var mindre och delade rum att jag vaknade på nätterna med att hans hand var någonstans där den inte bör vara på ett barn.

Listan kan göras lång och jag har flera exempel på varför jag inte litar på män.
En morbror som inte gjort bra saker, killar som vart otrogna, kriminella, droger.

Jag hoppas att jag en dag kommer att kunna lita på en kille som jag väljer att leva med.
Just nu är det väldigt svårt. Att ständigt se mina vänner bli sårade om och om igen gör inte allting bättre.

Besos / Velma Kelly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0